INDYCAR - SATO SZÁMOS LEHETŐSÉGGEL RENDELKEZIK 2017-ET ILLETŐEN

a54i8890.JPG

A korábbi Forma-1-es japán pilóta számára minden hondás csapatnál adott a részvételi lehetőség, de Sato a Rahal Letterman Lanigan Racinggel, az Andretti Autosporttal és a Schmidt Peterson Motorsports csapatával szemez - erősítette meg a hírt a menedzser.

Mint ismeretes, Takuma Sato 2016-os csapata, az A.J. Foyt Enterprises a következő szezonban már a Chevrolet motorjait fogja használni, úgyhogy a Honda által preferált japán versenyző távozása szinte borítékolható.

Sato eddig hét szezont teljesített az IndyCar-ban. Első két szezonját a KV Racing színeiben húzta le - 2011-ben megszerezte pályafutása legelőkelőbb pontversenybéli pozícióját egy 13. hely formájában. Utána egy évet eltöltött a Rahal Letterman Lanigan Racing csapatánál: ekkor Sao Paulóban összejött az első dobogós helyezés egy 3. hellyel. Az azt követő 4 évben pedig az A.J. Foyt Racing-et erősítette: az évek folyamán pedig megszületett az első győzelem a 2013-as Long Beach-i fordulón, emellett két második hely is becsúszott. Korábban, 2002 és 2008 között a Forma-1-ben versenyzett a Jordan, a BAR és a Super Aguri istállóknál - érdemes megjegyezni, hogy mindhárom csapat a Honda motorjait használta akkoriban.

A 39 éves pilóta menedzsere, Steve Fusek a motorsport.com hasábjain mesélt Sato lehetséges 2017-es opcióiról:

"Ahhoz, hogy minden rendben működjön, az igencsak komoly financiális hátteret igényel. De úgy vélem, az fair, ha eláruljuk az általunk legjobban preferált három csapatot, melyek a Rahal Letterman Lanigan Racing, az Andretti Autosport és a Schmidt Peterson Motorsports.

Nagyon szép lenne "hazatérni" Bobby Rahal csapatához. Nagyszerű csapattal bír, szereti Takumát, emellett mindenkit ismerünk ott. Szóval az szép adaptáció lenne. Ez a csapat lenne az első számú választásunk.

De a Schmidt Peterson Motorsports is egy nagyon erős csapat nyilvánvalón. Úgy gondolom, hogy az ő ajánlatuk van a legközelebb ahhoz, amit meg tudunk magunknak engedni. Sam azt mondta, hogy a büdzsé fele megvan a harmadik autóhoz. Takuma pedig emellett azon három-négy pilóta egyike, aki esélyes az Andrettinél Munoz autójára.

Ganassival pedig a #8-as autóról beszélgettünk. Habár, el tudnám képzelni azt, hogy Max Chilton ott akar maradni, amennyiben az IndyCar-ban való maradást választja. Jelenleg a partneri projekttel ügyködöm a dolgokon. Talán a legtöbb szinergiánk Chip csapatával van.

Dale Coyne is egy nagyszerű ember, de aggódom a szikracsillapító programjuk miatt, ugyanis Sebastien Bourdais fejlesztési irányzatának követésével talán egy kicsit Bourdais-centrikussá vált a csapat."

Fusek pedig eloszlatta az arról szóló mítoszokat is, miszerint Sato ingyen motorokat kap a Hondától: 

"Igen, ezt mindig is feltételezték róla, de ez nem igaz." - mondta. "Takuma sose volt részese ingyen motor programnak az IndyCar-ban. Szponzorálva van a Panasonic által, amely nem egy óriási üzlet, de megfelelő.

Taku kapcsolatai többek a Hondánál, mint egy lojális dolog. Ugyanis világéletében Honda-hajtású versenyautókkal versenyzett, szóval természetes és logikus az, hogy a Honda-erőforrásoknál szeretne maradni. Ahogyan az is, hogy a Honda is szeretné megtartani őt, ugyanezen indokok miatt. Ő határozottan egy Honda-pilóta.

Szóval úgy gondolom, hogy Takuma továbbiakban való alkalmazása egy finom üzlettel fog jönni, amely az aerodinamikai csomag és a motor bérlését illeti. De az a Honda döntése. Ez pedig nem adott."

Annyit még meg kell jegyezni Sato andrettis lehetősége kapcsán, hogy oda nem csak ő pályázik, hanem például Munoz és Aleshin is, de már a Forma-1-ben a Renault-nál versenyző dánt, Kevin Magnussent is szóba hozták. Minderről az elmúlt napokban már beszámoltunk.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6211820069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása