Visszatérhet a világbajnoki színösszeállításhoz a francia gyári csapat. Addig is a Renault növeli a Forma-1-es projektbe szánt befektetések mértékét.
A spanyol El Mundo Sportivo, a német Auto Bild, és a francia Auto Hebdo szellőztette meg a hírt az elmúlt napokban, miszerint a Renault mostanság különböző spanyol cégekkel tárgyal, mint például a Movistar telekommunikációs cég, vagy a BBVA multinacionális bank. Mindkét vállalatnak kék a logója.
Mindemellett az említett lapok azt pletykálják, hogy az esetleges spanyol szponzorok egy spanyolajkú pilótát legalább a Renault-hoz vont - itt pedig Carlos Sainz-ra, vagy a mexikói Sergio Perezre gondoltak.
Viszont mindkét személy esetében vannak bökkenők. Carlos Sainz Jr. a következő szezonra már aláírt a Toro Rossóval, és a Red Bull vezetősége nem válna meg szívesen a mostanában egyre jobb teljesítményt nyújtó spanyol pilótájuktól. Sergio Perez esetében pedig az a buktató, hogy szponzorai között szerepel a mexikói Telmex kommunikációs cég, így pedig összeférhetetlenség alakulna ki a Telmex és a Movistar között.
Hozzá kell tenni, hogy eddig a Renault amikor az autósportban az elmúlt egy évtizedben kék-sárga színkombinációval versenyzett, mindig felértek a csúcsra. A Forma-1-ben 2005-ben és 2006-ban lettek világbajnokok a franciák. A Formula E elektromos bajnokságban pedig a 2014/2015-ös és a 2015/2016-os szezonban is konstruktőri bajnokok - utóbbi idényben az egyéni cím is összejött Sebastien Buemivel. Egyébként a Formula E-ben úgy jött össze ez a színösszeállítás, hogy a sárga a Renault-hoz, a kék szín pedig a DAMS céghez köthető.
Egyébként a minap a Renault részéről az ügyvezető igazgató, Cyril Abiteboul elárulta az Autosport-nak, hogy a célkitűzések határidejeit előrébb hozzák, tehát például 2020-nál hamarabb akarnak bajnokok lenni a franciák; a Forma-1-es befektetések mértékét pedig megnövelik, tehát több pénzt fognak beleölni a projektbe - miután ezt a felsőbb szervek jóváhagyták.
Egyelőre azt nem tudni, hogy a Renault mikor és hogyan lesz újra sikeres, ugyanis az idei tanulóévük még a vártnál is gyengébbre sikerült. 12 futam után csak 6 pontot számlál a francia manufaktúra, azt a 6 is Magnussen oroszországi pontszerzésének köszönhető. Tavaly ilyenkor még az akkor pláne gyengének számító McLaren-Honda is jobban állt, a wokingiak tavaly 12 verseny elteltével már 17 pontnál tartottak.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.