F1 - HAMILTON ZSINÓRBAN NEGYEDSZER NYERT, ROSBERG SZÉTESETT HAZAI KÖZÖNSÉGE ELŐTT IS

lewis_hamilton_f1_grand_prix_germany_7oxu0p1cxwsx.jpg

Tulajdonképpen már a rajtnál eldőlt, hogy ki lesz a Német Nagydíj győztese, ugyanis Rosberg csúnyán elbaltázta a startot, míg Hamilton elhúzott az élen. A két ezüst nyíl közé még a bikák is befértek. Hamilton 19 pontos előnnyel mehet vakációzni.

Mozgalmas rajtot láthattunk magyar idő szerint 14:00 tájékán, ugyanis ahogy kialudt az öt piros lámpa az idei 12. futam kezdetén a Hockenheimringen, Lewis Hamilton a második rajtkockából kilőtt, és kapásból az élre tört. A brit mögött a két Red Bull fordult az első kanyarban Verstappen - Ricciardo sorrendben, míg a beragadó Rosberg csak a 4. pozícióban tudott megkapaszkodni. Mint a visszajátszásokból kiderült, a rajt utáni pillanatokban kiforogtak Rosberg kerekei.

Az első kiállásokat élbolyban a 12-15. kör között bonyolították le: Verstappen és Rosberg újra szuperlágyakat kaptak, míg Hamilton, Ricciardo és a két ferraris autójára lágy gumik kerültek fel a második etapra.

Utána Rosberg és Verstappen a 28-29. körben cseréltek, a mercedeses az egy körrel korábban megejtette cserével meg tudta közelíteni Verstappent, majd a hosszú egyenes végén, a hajtűben meg is támadta és meg is előzte. Ám manővere vitathatónak bizonyult, ugyanis úgy terelte ki ellenfelét a német, ahogyan tette azt Hamiltonnal Ausztriában. Emiatt a stewardok meg is büntették Nico Rosberget egy öt másodperces büntetésre, a futam után pedig még 2 büntetőpontot is a német nyakába varrtak.

Miután Ricciardo és Hamilton a második etapra tartósabb lágy gumikat kaptak, ők a 35. körig húzták, s szuperlágyakat kaptak a depóban. A frissebb abroncsok révén Ricciardo rövidesen megelőzte csapattársát, a szuperlágyakat versenyzésre alkalmatlannak tartó Verstappent, így a 100. Forma-1-es versenyét teljesítő ausztrál átvette a második helyet.

Rosberg a 45. körben jött ki az utolsó kiállására. A büntetés letöltésekor a Mercedesnél azonban a stopper bedöglése miatt nem 5, hanem 8.2 másodperc után kezdett el kereket cserélni az autón, így Verstappen egy körrel később simán visszajött a 4. helyre visszacsúszó német elé.

f1_grand_prix_of_germany_qr59olw39cbx.jpg

Hamilton a 48. körben látogattam meg utoljára a szerelőit, onnantól kezdve már tényleg csak annyi volt a dolga, hogy behozza a célba az autót. Ezt a feladatot teljesítette is a bajnoki éllovas Lewis Hamilton, így 67 kör után őt intette le az élen a kockás zászló - ezzel a brit pályafutása 49., idei 6. és zsinórban 4. győzelmét aratta. A dobogóra még a két Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo és Max Verstappen állhatott fel. A pole-ból rajtoló Rosberget pedig csak negyedikként rangsorolták.

Az ezüst nyilak és a bikák között a Ferrari paripái érték célba Vettel - Raikkonen sorrendben, az 5-6. helyen záró páros 33-37 másodpercnyi hátrányt gyűjtött be a több, mint 306 kilométeres versenytáv alatt. Egyébként az olasz istálló az újabb szürke futam után a konstruktőri összetettben elbukta a második helyet a Red Bull-lal szemben, olyannyira, hogy már 12 pontnyi hátrányba kerültek.

Kezd élesedni a csata a csapatbajnokság negyedik helyéért is, ugyanis amíg ma a Force India Nico Hülkenberg 7. és Sergio Perez 10. helye révén kettős pontszerzést tudott felmutatni, addig a Williams részéről csak egy 9. helyre futotta, ebben a pozícióban Bottas ért célba, aki előtt a nyolcadik a mclarenes Jenson Button lett.

A futamot megúsztuk komolyabb incidens nélkül, a 67 kör során is csak két pilóta esett ki, mégpedig a mezőny két Felipéje: Massa és Nasr.

A leggyorsabb kör Daniel Ricciardóé (Red Bull) lett - a Red Bull ausztrálja 1:18.842-t ment a 48. körben.  

Folytatás négy hét múlva Spa-Francorchamps-ban!

A Német Nagydíj végeredménye:

f1_futam.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr488926192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ybl 2016.08.01. 09:45:40

Mint egy falat kenyér, úgy hiányzott még egy néger-szopó cikk.

2016.08.01. 09:57:25

El kell ismerni, hogy a jelenlegi mezőny egyik legjobbja HAM, de annyira rühellem a pojáca viselkedése miatt, hogy csak na.... szóval én nem szeretek ellendrkker lenni, de most az vagyok.

Braking News Motorsport 2016.08.01. 10:56:24

@Ybl: Mi a gond a cikkel, kedves Ybl? (Bármi is az, nem indok arra, hogy ilyen szubkulturális stílusban beszélsz velünk.)

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása