F1 - ROSBERG A POLE-BAN HAZAI FUTAMÁN!

nico_rosberg_f1_grand_prix_germany_practice_k8pozjppv7nx_1.jpg

Pályafutása 27. pole pozíciójának örülhet a Mercedes német pilótája, Nico Rosberg, aki így hazai nagydíját az élről kezdheti majd meg.

Q1

A Mercedes keményen kezdte meg a németországi kvalifikációt, ugyanis Rosberg és Hamilton annak ellenére megfutották a hétvége legjobb köridejeit, hogy nem a leggyorsabb szuperlágy, hanem a valamivel lassabb lágy gumikon merészkedtek ki a pályára. A leggyorsabb a tabella éllovasa, Hamilton volt a 18 perces első szakaszban, 1:15.243-as idővel.

Az első körök után úgy tűnt, hogy Ausztria után hazai pályán is bejuthat a Q2-be a Manor német versenyzője, Pascal Wehrlein, ám az utolsó percekben a mezőny második felében rengetegen javították sokat a köridejeiken - így a manoros kicsúszott a legjobb 16-ból. Végül 18. lett a DTM tavalyi bajnoka, de egyáltalán nem volt messze a továbbjutástól, mindössze 81 ezredre. Viszont a Renault gyorsabb volt az utolsó szektorban.

Azonban így is csak egy pilótával sikerült abszolválnia a továbbjutás a Renault-nak, mégpedig a papíron esélytelenebb Jolyon Palmerrel, aki 8 századdal kalapálta el tapasztaltabb, dán csapattársát, Kevin Magnussent.

Magnussent és Wehrlein-t a Toro Rosso orosz pilótája, Daniil Kvyat zárt a 19. pozícióban. A Red Bull-tól május elején lefokozott versenyző tulajdonképpen alig akarta elhinni, hogy ennyire elbaltázott egy újabb időmérőt, s miután megtudta, hogy potom 0,6 másodperccel kapott ki a Q1-ben csapattársától, Carlos Sainztól, kifakadt a rádióban. "Hihetetlen! Mi a csuda folyik itt?" - méltatlankodott Kvyat.

Rajtuk kívül még Haryanto (Manor) és a két Sauber búcsúzott az első 18 perc után. Érdekesség, hogy Hamilton és Ericsson között 1.995 másodperc volt mindössze, de ez a különbség persze korántsem mutatja a valós erőviszonyokat.

Q2

A második, 15 perces etapban már a Mercedes is bevetette a szuperlágy Pirelliket, azonban azok nem hozták meg a várt fejlődést, ugyanis Hamilton és Rosberg csak egy 1:14.748-as és egy 1:18.839-es köridőt tudtak összerakni. A harmadik helyre Verstappen ért oda: a Red Bull-pilóta 1:15.124 alatt ért körben a 4574 méter hosszú Hockenheimringen.

A Q2 nem telt el incidens nélkül, ugyanis Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) feltartotta a Williams brazilját, Felipe Massát, aki kis híján nekiment a spanyolnak. Az FIA vizsgálatot indított Sainz Jr. ellen. Fernando Alonso (McLaren) pedig Sebastian Vettelre (Ferrari) panaszkodott, ugyanúgy feltartás miatt.

A Q2-ben végül a spielbergi időmérő után újra a 11. helyen záró Esteban Gutiérrez (Haas), Jenson Button (McLaren), Carlos Sainz (Toro Rosso), Fernando Alonso (McLaren), Romain Grosjean (Haas) és Jolyon Palmer (Renault) estek ki. Azonban majd a rajtrácson Palmer, Magnussen, Wehrlein, Kvyat és Haryanto nyernek majd 1-1 pozíciót, ugyanis a Haas franciája, Grosjean váltócsere miatt kapott egy öthelyes hátrasorolást.

Q3

Az utolsó, 12 perces szakaszt Hamilton kezdte a legerősebben: a Mercedes brit világbajnoka 1:14.486-ot ment elsőre, míg Rosbergnek egy nagyon jó körét kellett feladnia az első percekben elektronikai hiba miatt.

Percekkel később viszont Rosberg már újra kinn volt az aszfaltcsíkon, is letaszította Hamilton az élről 1:14.363-as körével. Erre pedig a brit nem tudott válaszolni a fináléban, noha valamennyit javított az idején, de be kellett, hogy érje a második hellyel.

Kisebb meglepetésre a Red Bull házon belüli csatáját megnyerte az ausztrál Daniel Ricciardo, aki 3-4 tizeddel elmaradva a Mercedesektől a 3. pozícióban tudott zárni. Pedig a hétvége folyamán fiatalabb csapattársa, Max Verstappen tűnt esélyesebbnek, de végül a holland 108 ezreddel kikapott.

A harmadik sort a Ferrarik bérelték ki Raikkonen - Vettel sorrendben. A TOP 10 a Force Indiákkal és a Williamsekkel zárult, Hülkenberg - Bottas - Perez - Massa felállásban.

A 67 körös Német Nagydíj vasárnap délután 14:00-kor veszi kezdetét.

Az időmérő edzés végeredménye:

conxkebxgaart51.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr48924088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása