A Ferrari német versenyzője, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel nyerte a kaotikus Szingapúri Nagydíjat! Daniel Ricciardo a Red Bull-lal a második helyen ért célba, a dobogó legalsó fokára Kimi Raikkonen állhatott fel! Nico Rosberg negyedik lett a Mercedesszel, kinek csapattársa, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton feladta a futamot!
Az év legrendkívülibb rajtrácsát láthattuk, miután a Vettel - Ricciardo - Raikkonen - Kvyat kvartett kibérelte az első két sort, míg az elmúlt 1,5 évben domináló Mercedesnek csak a harmadik sor jutott. A rajt előtti negyed órában volt miért aggódnia a Mercedesnek, miután Rosberg autója kétszer is lefulladt. Mint kiderült ennek az oka egy szoftverhiba volt, melyet a csapat rövidesen orvosolni tudott.
A lámpák elalvását követően megmaradt az első hat helyezett sorrendje: Vettel simán eljött az élen, egyedül Nico Rosberg lett megizzasztva Valtteri Bottas által, ám a német megőrizte a pozícióját. Azonban nem volt ennyire zökkenőmentes a rajt a Toro Rosso holland pilótája, Max Verstappen számára, aki a rajtrácson ragadt, így az STR10-est ki kellett tolni a depóba, ám a 18. életévéhez közelítő tinipilóta ugyan körhátrányban, de folytathatta a versenyt.
A következő körökben félelmetes tempót diktált Sebastian Vettel a Ferrarival. A német pilóta előnye már az első kör végén három másodperc felett járt, majd ezt megduplázta, ám a 10. körtől kezdve spórolós üzemmódba kapcsolt, és némileg közelebb engedte magához a red bullos Daniel Ricciardót. Ekkortájt abszolválta a mezőny az első kerékcseréket.
Lap 15/61: Virtual Safety Car still in operation as Hulkenberg's Force India is cleared #SingaporeGP #F1NightRace pic.twitter.com/7dJXjwEOfr
— Formula 1 (@F1) 2015. szeptember 20.
A 13. körben amikor Felipe Massa hajtott ki a bokszból a Williamsszel, a 3-as kanyarban Nico Hülkenberg nem hagyott a brazil versenyzőtársnak elég helyet, így összeütközött a két autó, és Hülkenberg kiesett a versenyből. Előbb a Virtuális Safety Car lépett érvénybe, majd a törmelékek miatt a normál biztonsági autót is pályára kellett küldeni, így a 8. Szingapúri Nagydíj sem telt el anélkül, hogy Bernd Mylander a pályára guruljon.
VIDEÓ - A Hülkenberg - Massa baleset:
A zöld zászlóra a 19. körig kellett várni. Az újraindítást Vettel jól kapta, miközben a Safety Car miatt visszaeső Daniil Kvyat már a Mercedes párosát üldözte, ám a Renault motorerőbéli hátránya nem tette lehetővé az előzést.
Lewis Hamilton retires. I repeat, Lewis Hamilton retires #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/4AAFjE6riR
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. szeptember 20.
A következő drámai momentumra a 26. körig kellett várni, amikor is Lewis Hamilton autójából váratlan módon elszállt az erő. A brit világbajnoki címvédő mellett sorra mentek el az ellenfelek, végül a 34. körben a Mercedes végleg kiinvitálta Hamiltont a bokszba, véget vetve ezzel a szenvedésének.
.@MassaFelipe19 has pulled into the @WilliamsRacing garage. His day is done. #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/aFDiORF9TH
— Peter Leung (@BaronVonClutch) 2015. szeptember 20.
Azonban nem csak 2008 és 2014 világbajnokára járt rá a rúd, hanem a williamses Felipe Massára is, akinek autója szintén leromlott, és a brazil is lelassult. Nagyjából Hamiltonnal egy időben adta fel a Szingapúri Nagydíjat.
Just chillin' #SingaporeGP pic.twitter.com/rWe5PlWGh5
— Racing Humour (@racinghumour) 2015. szeptember 20.
A 37. körben pedig berohant egy ember a pályára, amely miatt ismét pályára gurult a Safety Car, ám mire kiért a pályára Bernd Mylander, addigra a fickó elhagyta az aszfaltcsíkot. Ennek köszönhetően a pilóták újra kijöttek a depóba gumifrissítésre, kivéve az ismételten pórul járt Kvyatot, aki ezúttal Bottasszal szemben veszített egy pozíciót. A versenyigazgatóság a 41. kör elején adott újra szabad utat a pilótáknak.
¡Toques! #nowF1SNG pic.twitter.com/SNHTkSx10o
— nowF1.com (@nowF1com) 2015. szeptember 20.
Az újraindítás meglehetősen hevesre sikeredett: Button koccant az "eszement" Maldonadóval, a britnek ki kellett jönnie a pitbe egy új orrkúpért, míg Max Verstappen átvette a nyolcadik helyet, méghozzá úgy, hogy körhátrányban is volt, valamivel később a friss szuperlágyakat kihasználva még egy aktuális leggyorsabb kört is össze tudott rakni.
A véghajrában pedig Vettel és Ricciardo dobálózott a leggyorsabb körökkel, azonban mindketten konstans köridőket futottak, így a 3 másodperces differencia nem változott.
Azonban Sebastian Vettel nagyon szépen versenyzett, végig kontroll alatt tartotta a futamot, melynek köszönhetően idei 3., és pályafutása 42. győzelmét aratta, ezzel az örökranglistán feljött a 3. helyre, megelőzve a háromszoros világbajnok Ayrton Sennát. A második helyen Daniel Ricciardo látta meg a kockás zászlót, ezzel a Red Bull-pilóta idén másodjára állt dobogón, ahogyan a Ferrari 2007-es világbajnoka, Kimi Raikkonen is, aki a 3. pozícióban zárt.
A Mercedes idei legpocsékabb hétvégéjét zárta, noha Nico Rosberg negyedik, és ezzel 12 pontot hozott Hamiltonon. A Williams is elégedett lehet Bottas ötödik helyével, ellentétben Daniil Kvyattal, akiben a hatodik helynél jóval több volt, ám a Red Bull orosz pilótájának mindkét Safety Car-fázis katasztrofálisan jött ki. Sergio Perez a 7. helyen célba érve sorozatban harmadik pontszerzésének örülhetett, mögötte pedig a remekelő Toro Rosso-pilóták zártak, Verstappen - Sainz Jr. sorrendben, ugyanakkor még lehet, hogy lesz egy dádá a faenzai csapat háza táján, ugyanis az ifjú holland határozottan megtagadta a csapat kérését, miszerint engedje el Sainz Jr.-t. A TOP 10-et Nasr zárta a Sauberral, míg Alexander Rossi debütáló versenyét a 14. helyen zárta, megelőzve csapattársát, Stevenst, és a kiesőket. A kiesők névsora: Button, Alonso, Hamilton, Massa és Hülkenberg.
A következő futamra azonban csak egy hetet kell várni, melyet Japánban fognak megrendezni.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
FINAL PROVISIONAL CLASSIFICATION #SingaporeGP #F1NightRace #F1 pic.twitter.com/EqOCvKZSDS
— Formula 1 (@F1) 2015. szeptember 20.
Fotó: motorsport.com, LAT Photographic
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.