WTCC - EXKLUZÍV INTERJÚ HUGO VALENTÉVEL!

valente_2_fia_wtcc.jpg

Megszületett a Braking News F1 történetének legelső interjúja! Az alany a Túraautó Világbajnokságban a Campos Racingnél versenyző Hugo Valente.

Nagy örömmel jelenthetjük be, hogy megszületett a Braking News F1 fennállásának első interjúja, melynek alanya Hugo Valente, aki a Túraautó Világbajnokságban a Campos Racingnek a pilótája. Az interjút elektronikus úton bonyolítottuk le.

1.) Tizedik vagy az összesített tabellán, 31 ponttal. Hogyan értékeled az eddigi idényedet?

Véleményem szerint a jelenlegi összesített helyezésünk nem tükrözi a valódi teljesítményünket. Vegyes érzelmeim vannak az idény első pár versenyéről, mert nem értük el a remélt eredményeket, de a sebességünk sokkal jobb, mint amire a szezon kezdete előtt számítottam, így pozitívan tekintek a jövőre.

valente_3_campos.jpg

Különösen nehéz első hétvégénk volt Argentínában; meg kellett oldjuk a sorozatos fékhibákat, amik két súlyos ütközéshez vezettek, ellenük pedig semmit sem tudtam tenni. Az RML gyár és a Campos Racing keményen dolgoztak, hogy kiderítsék, mi történt, és nagyon boldog vagyok, hogy kiküszöbölték a fékhibáinkat. Az első verseny után nehéz feladat volt nekem a második, marokkói futamnak vágni, falak közt vezetni olyan nagy sebességgel és intenzív fékezésekkel minden alkalommal; kemény volt visszaszerezni a bizalmamat az autóban. Egyszer hibáztam a harmadik szakaszban, ami valószínűleg egy pozíció veszítésébe került az első rajtsorban, de végül a negyedik helyet értük el, ami nem volt annyira rossz eredmény. Sajnos kaptunk egy 10 rajthelyes büntetést a marokkói motorcserénk miatt, szóval a 14. és a 7. helyről rajtoltunk a 4. és a 7. helyett. A 2. futamon nagyon jó versenyt futottam az ötödik hely elérésével, de a versenybírók a megbüntetésem mellett döntöttek, véleményem szerint igazságtalan okokra hivatkozva, és az általam megkérdezett WTCC pilóták 95%-a nem értette, miért kaptam büntetést, de az élet nem mindig igazságos, ez is a játék része, tovább kell lépnünk. A bajnoksági pontjaim szempontjából fájdalmas volt visszaszorulni az 5. helyről a 9.-re, de ahogy mondtam, továbbléptünk ezen, és eltökélten érkeztünk Budapestre, hogy megtörjük ezt a rémálmot, amit Argentínában és Marrakechben éltünk át az eredményeket tekintve.

valente_5_autosport.jpg

Budapest nagyszerű volt, második lettem a kvalifikációban, nagyon boldog voltam, hogy javítani tudtunk a sebességünkön Marrakechez képest, valamint, mert először indulhattam az első rajtsorból! Fantasztikus, hogy egy magáncsapatként a Campossal, és az RML támogatásával felvehetjük a versenyt a nagy gyári csapatokkal a WTCC-ben. Az első verseny jó eredménnyel zárult, harmadik helyet értem el, azonban csalódott voltam, mert a rajt a gyenge pontunk, s ezáltal nem tudtam megtartani a helyemet a start után. Viszont az első versenyen elért dobogós helyezés sokkal többet jelent, mint ugyanez a második futamon, nem a pontok szempontjából, hanem az elért teljesítményünket tekintve.

valente_6_campos.jpg

A Nordschleifén nagyszerű érzésem volt, különösen izgatott voltam, hogy ezen a lenyűgöző pályán vezethettem, nincs ehhez hasonló sehol máshol a világon, valóban különleges. Nagyon jó volt a sebességünk a szabadedzésen, és úgy éreztem, lehetséges lett volna legyőznünk a Citroëneket, ha nem is mindet, de legalább párat. És ezt meg is tettük, újból a második helyen végeztünk az időmérőn, ami kiváló eredmény volt. Szerintem elég sokakat meglepett, hogy a második Chevrolet 6 vagy 7 másodperccel gyengébb időt futott nálam. Mindezek ellenére egy picit csalódott voltam, hiszen mindig többet akarok, persze nem szeretnék elbizakodottnak tűnni, de úgy vélem, egy versenyző pilótaként mindig a győzelemre kell törekedned, különben hogyan is győzhetnél, ha nem is tűzöd ki célként? Ez az én szellemiségem, s bár nagyon örültem a második helynek, de azért elmondtam Pechito-nak, remélem, egy nap utolérem. A futam katasztrofális volt, állítottunk a kuplungomon rajt előtt, és teljesen elvesztettem az érzékenységet. A reggeli bemelegítő edzésen sokszor gyakoroltam rajtot, voltak rosszabbak és jobbak is, de mind sokkal jobb volt, mint a futamon, nem tudtam kezelni a kipörgő kerekeket. Nem sikerült felmelegítenem a gumikat, így örökkévalóságnak tűnő kerék kipörgéssel kellett számolnom. Jobbra húzódtam, hogy megtartsam a pozíciómat, és hogy ne tudjanak megelőzni semelyik irányból, de sajnos már túl késő volt, Norbi már ott volt, és nem gondoltam, hogy mellettem van. Bocsánatot is kértem tőle, hiszen ez az én hibám volt. Nem szorítottam volna Norbit a falnak, ha láttam volna. Meglepett, hogy milyen jól rajtolt. Sok pozíciót vesztettem a rajtnál, aztán meglöktek hátulról, amitől még jobban hátracsúsztam a mezőnyben. Ekkor számomra nagyon nehéznek ígérkezett a verseny, mivel a kormány teljesen elhajlott, és az autó eleje és hátulja közti egyensúly instabillá vált. Egy hibát vétettem a második körben, és a gumifalba csapódtam. Ez az én hibámból történt, megbántam, hogy túl optimistán vettem be a kanyart. Olyan rosszul próbáltam lefaragni az előtte vesztett időből, hogy végül túl keményen vettem be a kanyart a sérült kocsival, amit az már nem bírt végrehajtani. Nem szereztem pontot sem az első, sem a második futamon. Nagyon elkeserítő véget ért az ígéretesnek tűnő versenyhétvége.

Emiatt állítom, hogy a pozíciónk a bajnokságban nem tükrözi a jó teljesítményünket, és mostantól keményen dolgozunk azon, hogy értékes pontokat szerezve fussunk be a célba, továbbá a rajtunkon is javítani szeretnénk. Ha ezek megvalósulnak, biztos vagyok benne, hogy sokkal jobb futamokat fogunk teljesíteni.

2.) Mi a célod ebben az idényben?

A célom idén csupán bebizonyítani, hogy bár még ez csak a második idényem a bajnokságban, de képes vagyok egy gyári csapat hivatalos pilótájaként is jól teljesíteni 2016-ban. Nagyon jól teljesítettünk a kvalifikációkon, ám a futamokon nem volt szerencsénk. Én is elkövettem már egy-két hibát, amelyekből sokat tanultam, nagyon sok dolgot elemeztünk a csapattal, a mérnökeinkkel, hogy javítsunk a rajtunkon, és a teljesítményemen is, hogy ne kövessem el újból az eddigi hibáimat.

Biztos vagyok a céljaink elérésében, hisz a Camposnál és az RML gyárnál mindenki egyaránt a lehetőségekhez mérten a legjobb eredmények elérésén dolgozik.

Ahogyan mondtam, amint jobban rajtolunk, a versenyeink jobban sikerülnek, s ezáltal nyugodtabb pilótává válok.

valente_4_touring_car_times.jpg

3.) Mi a legjobb a Chevrolet Cruze-odban?

Nem gondolom, hogy lenne egyetlen tényező a Chevrolet Cruze-ban, ami kiemelkedne a többi autó közül. Igen, a motor erős, de nem hiszem, hogy erősebb, mint pár gyári csapaté. Véleményem szerint az egész szerkezet fejlődött a karosszériát, a beállításokat, az aerodinamikát és a motort tekintve, tavalyhoz képest. Az RML fantasztikus munkát végzett az autó fejlesztésével, a limitált tesztek ellenére. Az egyéves tapasztalatunk a Cruze-zal szintén nagyon jelentős tényező, mivel a múlt idényben az első futam előtt alaposan megismerkedtünk a kocsival, így most többet tudunk róla, ami sokat számít.

4.) Melyik a kedvenc pályád a szezonban?

Nem kérdés, hogy a Zöld Pokol! Roppant csalódott voltam, hogy nem teljesíthettem a két futamot ott. Ez minden kétséget kizáróan a világ legjobb pályája! Persze még nem versenyeztem Thaiföldön vagy a dohai pályán, biztos vagyok benne, hogy azok is nagyszerűek, de semmi sem hasonlítható a Nordschleiféhez!valente_1_touring_car_times.jpg

5.) Melyik a kedvenc momentumod az eddigi WTCC-karrieredben?

Nehéz megmondani. Tavaly az első dobogós helyezésem az első futamomon Marrakechben lenyűgöző meglepetés volt, soha sem felejtem el. A harmadik hely elérését Budapesten nagy eredménynek éreztem, mert ez megmutatja a valódi képességeidet, a második futammal ellentétben. Úgy gondolom azonban, hogy a valaha átélt kedvenc momentumom a tavalyi moszkvai versenyen volt, mikor 7 másodperces előnnyel vezettem a futamot, és senki sem volt előttem, a többiek jóval mögöttem autóztak. Fantasztikusan éreztem magam a kocsiban, elképesztő volt olyan gyorsan menni. Úgy éreztem, bármire képes lennék; ez egy nagyon különleges alkalom volt számomra. Sajnos bokszutca-áthajtásos büntetést kaptam, mivel 5 perccel a futam kezdete előtt még nem állt a 4 kerekén az autó. Hogy pontosak legyünk, 4 perc és 56 másodperc volt ez az idő a rajt előtt, de ezért a 4 másodpercért megfosztottak az első győzelmemtől. Nem volt szerencsém, mindazonáltal nagyszerű emlék ez nekem.

6.) Ha lehetőség adódik, szívesen mennél a Citroënhez?

Szerintem minden pilóta azt válaszolná erre a kérdésre, hogy IGEN!!! Most nem szeretnék sokat gondolkodni erről. Jelenleg a Citroën a legjobb gyártó a WTCC-ben, és nagyon-nagyon erősnek tűnnek, a teher ellenére, ami Budapest óta rájuk nehezedik. Nagyszerű csapat, nagyszerű történettel a versenyzésben. Egy nap valódi megtiszteltetés lenne náluk versenyezni. De az én szempontomból most csak a munkára koncentrálok, továbbra is erre kell fókuszálnom; bizonyítanom kell, hogy gyors vagyok az időmérőn, és hogy eredményes versenyeket is tudok futni. Tanulnom kell a hibáimból, és nem szabad többet vétenem. Biztosítanom kell valamely gyári csapat főnökét a képességeim felől, hogy biztosan náluk versenyezhessek 2016-ban. Legyen ez a Citroën, vagy egy másik gyári csapat, boldog lennék, ha elérném ezt az álmomat. Persze ha ez a leggyorsabb autó lenne, az természetesen jobb lenne, de jelenleg emiatt nem aggódom. Amint mondtam, továbbra is az ebben az idényben kitűzött céljaimra kell összpontosítanom, és a többi majd jön magától.

7.) Mi a jó kvalifikációs eredményeid titka?

Nincsen titka a jó teljesítményemnek az időmérőkön, de meg kell hagyni, nem győzöm csodálkozni, hogy ilyen gyorsak vagyunk, mint az elmúlt 3 versenyen! Ez engem lep meg a legjobban! Nagyon boldog vagyok az elért teljesítményünk miatt a Campos Racinggel és az RML gyárral. Ami engem illet, én próbálok a lehető legnyugodtabb lenni, és 100%-ot kihozni a kocsiból. Imádom az időmérő edzést, mert itt tudjuk a legjobb önmagunkat nyújtani, és a valente_8_fia_wtcc.jpgmaximumot kihozni az autóból. A Q3-at is szeretem, nincs is annál jobb, mint az első és második szakaszban használt két szett abronccsal szerzett tapasztalatokkal, vadonatúj gumikkal nekivágni a pályának, mikor senki más nincs a pályán, senki sem zavar. Elképesztően fantasztikus!

8.) Mit gondolsz a Forma-1-ről? Ki a kedvenc F1-pilótád?

Hiányoznak a régi szép napok a Forma-1-ben, hiányzik a jól kidolgozott aerodinamika, amelyet még 2006- 2007-ben használtak, és persze hiányoznak nekem a régebbi motorok hangjai, hiszen a maiak talán jövőbe mutatóbbak, de nem hiszem, hogy ez jót tesz az imidzsnek, az érzésnek, amit az emberekben keltenek. Természetesen hiányolom még az igazi csatákat a versenyzők között, és a valódi előzéseket. Négy évig minden a Red Bullról szólt, manapság minden a Mercedes körül forog, valamint már lehetetlen előzni is a DRS segítsége nélkül. Ez mind egy kissé elkeserítő és felületes. Viszont szerintem hamarosan fordulóponthoz érkezünk a Forma-1-ben, ami sok mindent megváltoztat majd, remélhetőleg jó irányba.

A kedvenc pilótáim Hamilton, Raikkönen és Alonso. Véleményem szerint senki sem gyorsabb Hamiltonnál az időmérőn, és egyértelműen a Forma-1 legjobb nagykövete. Olykor kissé feltűnősködő talán, de elítélhetjük-e azért, hogy idáig eljutott, vagy a stílusáért, a zenei ízléséért? Szerintem nem. Úgy öltözködik, és aszerint él, amit szeret, és amiben hisz, függetlenül attól, hogy az emberek kedvelik-e azt, vagy nem. Úgy gondolom, ez tiszteletre méltó. A pilótákat már régóta hibáztatják, hogy gépies benyomást keltenek, és nem mutatják kellő mértékben a személyiségüket, mert előírt módon kell viselkedniük. De Hamilton kilóg a sorból, ahogyan Raikkönen is, és ez az, amiért szeretem őket. Senkit nem hibáztathatsz azért, aki önmaga, ahelyett, hogy mindig „diplomatikusan” viselkedne. Másrészről Alonso-t tartom a legösszeszedettebb és legintelligensebb pilótának a mezőnyben. Sajnálatos, hogy az elmúlt években nem volt jó autója, mert sokkal jobb eredményeket ért volna el az eddigieknél. Ő egy igazi harcos, soha sem adja fel. Ezt nagyon szeretem benne.

valente_7_moszkva_fia_wtcc.jpg

9.) A következő állomás Oroszország. Mit vársz ettől a versenytől?

Moszkvát illetően remélem, hogy jó versenyünk lesz. Szeretnék ismét gyors lenni az időmérőn, és remélem, hogy javítunk a rajtunkon a versenyig. Remélem, megmutathatom, hogy tanultam a hibáimból, és két jó futamot teljesítek, valamint sok pontot szerzek. Szeretnék elégtételt venni a tavalyi versenyért, azzal, hogy az ideit megnyerem, vagy legalábbis dobogós helyezést érek el. Fantasztikus lenne!

Fotó: FIA WTCC, Campos Racing, Autosport.com, Touring Car Times,

Készítette: Kováts Olivér
Fordította: Bauer László Dániel

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr117521070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása